Strona: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16
|
Czy żużel ze spalarni trafi na nasze drogi?Opublikowano: 27-12-2011 Coraz głośniej mówi się w Polsce o konieczności budowania dużych spalarni odpadów komunalnych. Jednak, jak informuje Krzysztof Siwek, dyrektor w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego - przy okazji budowania spalarni powstaje problem zagospodarowania odpadów, powstających w procesach spalania tzw. żużli. Idąc śladem wielu państw europejskich powinniśmy wykorzystywać tego typu odpady w budownictwie drogowym, ale do tego potrzebne są nowe przepisy, regulujące gospodarkę odpadami pospalarniowymi - dodaje. Takie rozwiązanie popierają sami drogowcy. Zdaniem wielu firm, możliwość wykorzystania odpadów żużlowych w realizacji kontraktów budowlanych powinna zostać uregulowana w prawie zamówień publicznych. Podobne zdanie w całej sprawie wyraziła już Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Jak informuje Artur Mrugasiewicz, rzecznik GDDKiA, od dawna do budowy dróg wykorzystuje się odpady pomiedziowe, postalownicze oraz pohutnicze, jednak reaktywność chemiczna ww. materiałów to znaczący problem, który niejednokrotnie uniemożliwia ich stosowanie. Dlatego zawsze przed zastosowaniem, odpady są badane. Podobnie można by postępować z odpadami wychodzącymi ze spalarni - dodaje Mrugasiewicz. |